صادرات خاویار سیاه در تهران موجب میلیاردر شدن جوان ایرانی شد

اگر غذایی وجود داشته باشد که با تجمل خالص مرتبط باشد، خاویار سیاه در تهران است. این غذای لذیذ از تخم‌های ماهی خاویاری کمیاب و گران‌قیمت است و در دنیای آشپزی به عنوان یک کالای مورد علاقه به حساب می‌آید.

خاویار از چندین گونه ماهیان خاویاری می آید، اما خاویار بلوگا بزرگترین، کمیاب ترین و گران ترین خاویار است. با نزدیک به 3500 دلار در هر پوند، شایسته نام مستعار خود، “طلای سیاه” است.

خاویار تخم ماهی بارور نشده است که به نام قلیه ماهی نیز شناخته می شود. این یک غذای خوشمزه است که سرد سرو می شود. خاویار واقعی از ماهیان خاویاری وحشی می آید که از خانواده Acipenseridae است.

در حالی که دریای خزر و دریای سیاه برای مدت طولانی بیشتر خاویار جهان را تولید می کردند، خاویار تولید شده در مزرعه اکنون محبوب شده است زیرا جمعیت ماهیان خاویاری وحشی به دلیل صید بی رویه کاهش یافته است.

خاویار سیاه در تهران

با کیفیت ترین خاویار از تخم هایی که ماده ها برای تخم ریزی آماده می شوند، به دست می آید. در طبیعت، ماهیان خاویاری هنگام حرکت از آب شور به شاخه های تازه برای تخم گذاری صید می شوند.

در مزارع پرورش ماهی، ماهیان خاویاری از طریق اولتراسوند بررسی می‌شوند تا مشخص شود که تخم‌های آنها چه زمانی برای برداشت آماده است. بسته به اندازه ماهی، یک ماهی خاویاری می تواند چندین میلیون تخم را به طور همزمان آزاد کند.

هر نوع خاویار دارای ویژگی های منحصر به فرد خود است، از رنگ آمیزی گرفته تا طعم. به عنوان مثال، خاویار بلوگا یکدست و کره ای با طعم مغزی نزدیک به فندقی است.

رنگ تخم‌های خاویار درخشان از سیاه خالص تا خاکستری متمایل به سبز متغیر است. خاویار واقعی یک “پاپ خزری” معروف دارد – تخم مرغ در دهان می ترکد.

خاویار بسته به کیفیت هایی مانند اندازه، رنگ، سفتی، طعم و عطر به دو درجه تقسیم می شود.

درجه 1 سفت ترین و غنی ترین تخم مرغ است.

درجه 2 از نظر کیفیت کمی پایین تر است.