راهنمای خرید چرم شتر اصل

بسته به اینکه اهل کجا هستید، چرم شتر ممکن است انتخابی غیرمعمول و عجیب به نظر برسد. اما، چند دلیل وجود دارد که چرا باید این چرم خوب را برای خرید بعدی خود در نظر بگیرید، چه کیف پوست شتری، چکمه یا کمربند. همچنین چند دلیل بالقوه برای این کار وجود دارد در اینجا راهنمای شما برای پوست شتر است.

مزایای چرم چتر

یکی از بزرگترین مزایای چرم شتر دوام آن است. سختی پوست حیوانات تا حد زیادی با محیطی که در آن زندگی می کنند تعیین می کند و شترها در برخی از شدیدترین محیط های جهان زندگی می کنند. بنابراین خیلی تعجب آور نیست که پوست شتر سخت است و می توانید کمتر از آن برای تولید محصولی بادوام از جمله کمربند زنانه چرم استفاده کنید. معمولاً خوانده می شود که چرم شتر بادوام و سبک وزن است، بی شباهت به چرم گوساله نیست.

تفاوت چرم شتر و گاو

ماهیت سبک و قوی پوست گوساله و پوست شتر به دلیل تعداد الیاف در هر سانتی متر مربع از پوست است. من گزارش‌هایی از قوی‌تر بودن پوست شتر از 3 تا 10 برابر پوست گاو خوانده‌ام، در یکی از گزارش‌های یونسکو می‌گوید 5 برابر قوی‌تر است.

با این حال، بسیاری از مواردی مثل چرم مشهد زنانه که در تولید چرم پایدار یا سازگار با محیط زیست هستند، به دلیل نحوه مدیریت دباغی با دباغی است. یکی از تامین کنندگان بزرگ چرم شتر کارخانه دباغی الخزنه در ابوظبی است. آنها از نظر اخلاقی پوست خود را تهیه می کنند، به این معنی که شترها برای صنایع غذایی پرورش می یابند نه به طور خاص برای چرم. به این ترتیب، پوست یک محصول جانبی است که از چیزی استفاده می کند که دور ریخته می شود. آنها همچنین با فرآیندی بدون کروم برنزه می شوند که باعث عاری از مواد شیمیایی می شود. آب حاصل از این فرآیند بازیافت می شود و زباله ها کمپوست می شوند. ممکن است دباغ‌هایی وجود داشته باشند که از فرآیندهای پایدار استفاده نکنند، بنابراین اگر نگران این هستید که ببینید شرکت چرم خود را از کجا تامین می‌کند.

فراوانی شتر

از آنجایی که شترها به طور سنتی در جوامع بیابانی یافت می شوند و برای حمل و نقل، غذا و پوشاک استفاده می شوند، شترها ممکن است قبل از ذبح تا 40 سال سن داشته باشند. مانند سایر پوست های حیوانات مسن، چرم شتر نیز اگر در حالت طبیعی خود باقی بماند، دارای علائم کشش و زخم های منحصر به فردی است.

چرم بزی

بیشتر چرم شتر دانه کامل بافتی شبیه سنگریزه دارد. شتر هموار می تواند یک چرت کوتاه داشته باشد. چرم شتر همچنین به عنوان یک پتینه زیبا و منحصر به فرد با “عسل شدن” خوب از قرار گرفتن در معرض UV شناخته شده است.