بررسی کاربرد روزمرگی ظروف یکبار مصرف کاغذی

ظروف یکبار مصرف پلی وینیل کلراید (PVC) در بسته بندی مواد غذایی مانند مرغ و ماهی و کپسول دارویی، آدامس استفاده می شود. بسته بندی با این نوع ظروف یکبار مصرف کاغذی تولد از نظر ماده خشک چندان مضر نیست، اما برای غذاهای مرطوب که مونومر آزاد می تواند به داخل غذا و سپس به بدن مهاجرت کند، مناسب نیستند.

نکته ای که اخیرا کارشناسان نسبت به آن هشدار داده اند این است که در ایران گریدهای استاندارد (فود گرید) برای بسته بندی مواد غذایی و مواد غذایی سالم تولید نمی شود و نوع صنعتی این مواد صرف نظر از مضراتشان در صنایع غذایی و بهداشتی استفاده می شود.

در شرایطی که استفاده از بسته بندی های صنعتی برای مواد غذایی و بسته بندی در سراسر جهان کاملا منسوخ شده است و حتی اخیراً برای لوازم خانگی و اسباب بازی ها، این محدودیت در دنیا به گفته کارشناسان در ایران نیز علی رغم نظارت وزارت بهداشت همچنین به دلیل منافع اقتصادی، گروهی از تولیدکنندگان همچنان به استفاده از موادی ادامه می‌دهند که تأثیر آن بر سلامت عمومی در بلندمدت مشهود است.

طبق دستورالعمل موجود بسته بندی مواد غذایی خشک و مرطوب هنگام پرکردن و نگهداری مواد غذایی و یا حمل آن در ظروف مختلف PVC ممنوع است. به طور کلی ظروف یکبار مصرف شفاف و شفاف فقط برای غذاها و نوشیدنی های سرد مناسب هستند و نباید برای نوشیدنی ها و غذاهای گرم استفاده شوند. لیوان یکبار مصرف کاغذی کوچک سفید و کف آلود برای غذاهای سرد، گرم و مرطوب نیز مناسب هستند، اما نباید برای غذاهای گرم استفاده شوند. به عنوان مثال، برای پیتزای پخته شده در دمای 140 درجه سانتی گراد توصیه نمی شود.

لیوان یکبار مصرف کاغذی شفاف که در بسیاری از مراسم مذهبی یا مراسم مذهبی استفاده می شود از پلی استایرن ساخته شده است.

طبق آخرین آماری که به دست آورده ایم، قیمت عرضه ظروف یکبار مصرف کاغذی مایکروویو در سال های اخیر افزایش یافته است که باید از رشد بی رویه این قیمت ها و حرف ادارات نظارتی کشور جلوگیری کنیم. مصرف کنندگان و خریداران گرامی، اگر به دنبال اجناس باکیفیت هستید، باید به مراکز عمده فروشی و برندهایی که در سراسر کشور ساخته شده و در حال ارائه خدمات به خریداران هستند، مراجعه کنند تا امکانات این قسمت شما بهترین تلاش خود را به کار خواهید برد.

امروزه می توانید انواع غذاها را با قیمت مناسب از سایت های اینترنتی تهیه کنید، بنابراین سفارش این روش باعث شده تا در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید. ملاحظات خرید اولیه مشتریان ممکن است قیمت باشد.

  • منابع:
    1. Disposable tableware and their application in food
  • تبلیغات: 
    1. آیا واقعا دانشمندان در حال تولید اولین ام دی اف نامرئی می باشند؟!
    2. روش تبدیل تولید غذای آماده به کسب و کاری پر سود!
    3. با خوردن این نوع کیک بیماری های پوستی را از بین ببرید
    4. ترفند جدید کم کردن وزن با پوشیدن پارچه را حتما امتحان کنید