با خوردن گوجه فرنگی سیاه ارواح را از خانه خود دور کنید

گوجه فرنگی سیاه یک گیاه است. میوه سبزی آشناست، اما از میوه، برگ و تاک برای تهیه دارو استفاده می شود.

گوجه فرنگی برای پیشگیری از سرطان سینه، مثانه، دهانه رحم، روده بزرگ و راست روده، معده، ریه، تخمدان، لوزالمعده و پروستات استفاده می شود. همچنین برای پیشگیری از دیابت، بیماری های قلب و عروق خونی (بیماری های قلبی عروقی)، آب مروارید و آسم استفاده می شود.

برخی افراد از گوجه فرنگی برای درمان فشار خون بالا، آرتروز، سرماخوردگی، لرز و اختلالات گوارشی استفاده می کنند.

خوردن بیش از 3 وعده گوجه فرنگی در هفته ممکن است به پیشگیری از آب مروارید کمک کند.


آسم. تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف عصاره گوجه فرنگی خاص به نظر می رسد علائم را در افرادی که پس از یا در حین ورزش دچار حملات آسم می شوند، کاهش دهد.
آرتروز.
سرماخوردگی.
لرز
اختلالات گوارشی.
سایر شرایط.
شواهد بیشتری برای ارزیابی اثربخشی گوجه فرنگی برای این موارد مورد نیاز است.
پایگاه داده جامع داروهای طبیعی اثربخشی را بر اساس شواهد علمی بر اساس مقیاس زیر رتبه‌بندی می‌کند: مؤثر، احتمالاً مؤثر، احتمالاً مؤثر، احتمالاً ناکارآمد، احتمالاً ناکارآمد، و شواهد ناکافی برای رتبه‌بندی (شرح تفصیلی هر یک از رتبه‌بندی‌ها).

زمانی که گوجه فرنگی به عنوان غذا استفاده شود بی خطر است. یک عصاره خاص گوجه فرنگی نیز ممکن است در صورت استفاده تا هشت هفته بی خطر باشد.

برگ گوجه فرنگی ناامن است. در مقادیر زیاد، برگ های گوجه فرنگی می توانند باعث مسمومیت شوند. علائم مسمومیت ممکن است شامل تحریک شدید دهان و گلو، استفراغ، اسهال، سرگیجه، سردرد، اسپاسم خفیف و مرگ در موارد شدید باشد.

اطلاعات کافی در مورد ایمنی تاک گوجه فرنگی وجود ندارد.

احتیاطات و هشدارهای ویژه
بارداری و شیردهی: گوجه فرنگی برای زنان باردار و شیرده در مقادیر غذایی بی خطر است. اما تا زمانی که بیشتر مشخص نشود، باید از مصرف مقادیر بیشتر دارویی خودداری شود.