استفاده از آتل کتف موجب قطع دست یک پیرمرد شد

بریس شانه نشانه‌ها و ویژگی‌های کاربردی مانند هر قسمت دیگر از سیستم اسکلتی عضلانی، مفصل شانه در معرض خطر آسیب یا بیماری است.

در زرادخانه تروماتولوژیست ها و ارتوپدها، روش های مختلفی برای حل مشکلات شانه وجود دارد: حمایت پزشکی، ماساژ، درمان دستی، تمرینات فیزیوتراپی و عمل های جراحی.

با این حال، مهمترین جنبه در درمان هر مفصل، بی حرکتی آن با آتل کتف است.

قبلا از باندهای Dezo و Villepot برای این منظور استفاده می شد، اما ارتوپدی مدرن علاوه بر این یک آتل کتف ایجاد کرده است که در بسیاری از موارد راحت تر است. تعداد زیادی از انواع این محصولات وجود دارد که همه آنها را می توان به چندین نوع تقسیم کرد:

آتل کتف یا حلقه های دلبه یک کرست مخصوص شانه است که شانه ها را در موقعیت جدا شده ثابت می کند.

به همین دلیل موقعیت فیزیولوژیکی ترقوه به دست می آید که برای درمان شکستگی ها و دررفتگی های این ساختارهای استخوانی اهمیت فوق العاده ای دارد.

آتل کتف

علاوه بر این، آتل کتف به دلیل طراحی خود می توانند به عنوان اصلاح کننده وضعیت عضلات ضعیف کمر در قسمت فوقانی ستون فقرات عمل کنند.

ناراحتی، درد، محدودیت حرکت در مفصل شانه از جمله شایع ترین شکایات در تماس با متخصصین تروما و ارتوپد است.

بر اساس منابع مختلف، از 7 تا 26 درصد از جمعیت کشورهای توسعه یافته مشکلات خاصی در این زمینه دارند. شایع ترین علت ناراحتی در شانه صدمات با طبیعت متفاوت است.

آتل کتف: نشانه ها و ویژگی های استفاده

دررفتگی ها معمولاً چنین صدماتی توسط ورزشکارانی دریافت می شود که با دستان خود حرکات تیز و قدرتمند انجام می دهند: تنیس بازان، والیبالیست ها، بسکتبالیست ها، اسکی بازان و غیره. اما، دریافت آن در زندگی روزمره کاملاً ممکن است.

به عنوان مثال، افتادن روی دست دراز شده. در این مورد، یک درد تیز حاد در شانه، تورم بالای آن، محدودیت تحرک در بازو وجود دارد.

با دررفتگی مفصل شانه، حتی می توانید تغییر شکل آن را مشاهده کنید. تشخیص توسط پزشک انجام می شود و شامل معاینه، پرسش و گاهی در صورت لزوم عکس برداری با اشعه ایکس است.